Hüzzam: Türk müziğinde bir bileşik makam. (Kuramsal olarak açıklamakta en çok güçlük çekilen makamlardandır. Hümayun makamına hüzzam beşlisi eklenerek oluşturulduğu kabul edilir. Ancak, Arel ve Ezgi’nin 4 komalık bemol koyduğu mi sesi, daha tiz icra edilir. Gerçekle, Türk müziğindeki başka birçok ses gibi, bu mi sesi de melodi içindeki yerine göre pesleşir ya da tizleşir. İcracılar, bu sesin hisar (4 komalık bemollü mi) değil, dik hisar perdesi (1 komalık bemollü mı) olduğunu söylerlerse de, genellikle kullanılan ses m/’den 2 ya da 3 koma peştir. Bu sesin ise özel bir adı yoktur. Makamda, hüzzam beşlisinin yanı sıra, hüzzam dörtlüsü de kullanılır.)